W pewnym momencie uznał, że czas na coś nowego. Postawił wszystko na jedną kartę, całkowicie zmieniając swoje życie: sprzedał mieszkanie w Kielcach i przeprowadził się do Londynu, gdzie wziął udział w kursie stylizacji fryzur w słynnej The Toni & Guy Academy. Z nowym fachem “w ręku” przeniósł się do Warszawy, gdzie dosłownie w przeciągu kilku mięsięcy zdobył czołową pozycję jako stylista fryzur. Współpracował z polskimi i zagranicznymi magazynami takimi, jak Vogue, Chic, L'Officiel, Elle, Vanity Fair, Madame, Marie Claire, Cosmopolitan czy G.Q. Współpracował również z twórcami polskiej sceny i kinematografii: Krzysztofem Warlikowskim (w Operze Paryskiej przy przedstawieniach Sprawa Makropolus, Ifigenia w Taurydzie, Parsifal oraz sztukach teatralnych (A)pollonia, Burza, Anioły w Ameryce, Krum),Janem Komasą (Sala Samobójców) i Jerzym Skolimowskim (Essential Killing).
Moda grunge była projektantowi bliska od dawna. Robert Kupisz nieoficjalnie projektował od lat, przerabiając, farbując, szyjąc i stylizując własne ubrania, zdobywając przy tym uznanie branży modowej. Wielokrotnie otrzymywał tytuł najlepiej ubranego mężczyzny roku. I tak, w 2011 roku Robert przeprowadził kolejną rewolucję w swoim życiu zawodowym, oficjalnie debiutując jako projektant mody.
Pierwsza kolekcja Roberta Kupisza prezentująca styl rockowy, inspirowana buntem i muzyką lat 70-tych (Lato 2012), była wydarzeniem i niewątpliwym sukcesem. Entuzjastycznie przyjęta przez media, przyjaciół i klientów Roberta stała się zalążkiem autorskiej firmy. Dziś polska marka odzieżowa na czele z projektantem ma na koncie sześć kolekcji wpisujących się w najnowsze trendy, a każda z nich z jasno sprecyzowaną myślą przewodnią. Druga kolekcja była zaskakująco sentymentalna i patriotyczna, nawiązywała do poezji Krzysztofa Kamila Baczyńskiego i młodych bohaterów Powstania Warszawskiego (Heros Zima 2012), trzecia z kolei - odważna i sensualna rodem z Dzikiego Zachodu (Wanted Lato 2013). Projektując czwartą sięgnął po elementy bogatej kultury cygańskiej (Gelem Zima 2013). Przy piątej (Fair Play Lato 2014) projektanta zainspirowały igrzyska olimpijskie oraz sportowa rywalizacja, szósta prezentująca wyjątkową odzież ze skóry zrodziła się z fascynacji bogatą subkulturą harley’owców. Koszulka z nadrukiem obecna w każdej kolekcji stała się znakiem rozpoznawczym projektanta. W 2012 roku pracę trendsetter’a Roberta Kupisza doceniło środowisko modowe, przyznając mu tytuł Projektanta Roku.
Każdy pokaz mody Roberta Kupisza, tak różny od tego, co proponują inni, jest wyczekiwanym wydarzeniem modowym, wzbudza skrajne emocje i jest szeroko komentowany i omawiany przez różne środowiska.
Dążenie do wolności i nie poddawanie się utartym konwenansom, wsłuchiwanie się we własny instynkt, są wartościami, które projektant bardzo ceni. Bliski też jest mu styl grunge, w którym można się bawić i używać wyobraźni, zestawiać ze sobą praktycznie wszystko. Liczy się niepowtarzalność i bycie autentycznym. Jego kolekcje tworzące styl rockowy oraz polski streetwear, zyskują mu zarówno zwolenników, jak przeciwników, klientów i krytyków.
fashiongates.blogspot.com
elle.pl
samantafalkowska.pl
robertkupisz.com/pl
robertkupisz.com/pl
Pokaz kolekcji "Fair Play" wiosna/lato 2014